28 April, 6e Wandeldag Chinchilla-Albacete 19,3 km - Reisverslag uit Albacete, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu 28 April, 6e Wandeldag Chinchilla-Albacete 19,3 km - Reisverslag uit Albacete, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu

28 April, 6e Wandeldag Chinchilla-Albacete 19,3 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Leanne

28 April 2017 | Spanje, Albacete

Heerlijk geslapen in het trukkershostel en toen het autogeronk begon had ik mijn oogjes al open.
Om 7.00 waren we bepakt en gingen we naar het restaurant om te ontbijten. Het Belgische echtpaar uit Hoegaarden( bij Leuven) zat er al en er ontstond al snel een leuk gesprek over de ervaringen op verschillende camino's. Eerst dachten we dat het droog was ,maar het miezelde wel en dankzij een Chinees winkeltje , waar ik voor Euro 2,50 een dikke plastieken cape had gescoord die ik onder mijn niet meer waterdichte poncho heb gedaan was het heerlijk warm ondanks de 3 graden!
Tegen 11.30 uur kwamen we bij ons hotelletje aan. De monsieur achter de receptie was niet heel erg vriendelijk maar ja, we kregen onze sleutel en na een lekker minibadje de bergschoenen weer aangetrokken, paraplu geleend en de stad in. Kathedraal bezocht, stempel voor onze Pelgrimspas in de sacristie gehaald en het VVV op gezocht. Daar het regende als gek vroeg ik de jongeman of er misschien een sauna/zwembad was en belde hij voor ons of het open was en of we badkleding, handdoeken, badmuts e.d nodig hadden. Een schema van de bus erbij en klaar voor avontuur.
Maar eerst de inwendige mens versterkt met een heerlijk Menu del Dia, terug naar ons hotel om de zwemspullen e.d. Te halen. Ik zei tegen Leanne dat we beter alleen onze gezamenlijke beurs meekonden nemen i.p.v onze eigen beurs met I.D kaart, Credit kaart + bankpas.
Foto gemaakt van onze I.D en we konden op pad. Bushalte vrij snel gevonden en binnen 15 minuten stonden we voor een groot sportcomplex.
Tja handdoeken huren dat ging helaas niet, wel konden we een papieren handdoek uit de automaat halen. OK Euro 2 erin en voila een handdoek van 80 x 160 cm die ook nog prima functioneerde, badmuts konden we wel lenen bij de zwembadbalie, een slot met sleuteltje werd ons nog overhandigd en vervolgend moesten we weer naar buiten en 5 gebouwen verder was
het zwembad. Bikini's aan, alles achter slot en grendel en het sleuteltje kon je zoals alle andere badgasten bij de balie leggen!!!!!!!!!!!! Na een paar sauna gangen, baantjes zwemmen en genieten van het kijken naar babyzwemmen, onze lokker geopend om de E-readers eruit te halen.
Heerlijk relax op de bedden gelezen en genoten totdat we ons gingen aankleden en onze lokker openstond!!! Hè, dat is raar hoe kan dat nu, direct onze buiktasjes eruit, telefoons zaten er nog in
En ook onze pelgrimspassen maar het zwarte kleine beursje met ongeveer Euro 120 was weg.
Hadden we de lokker wel goed afgesloten??? Nu het is onmogelijk om het sleuteltje uit het hangslot te krijgen als de deur niet dicht is. DUS............ Je kunt niets bewijzen en toen de dame/ badmeester onze kleedruimte inkwam begon ik spontaan Frans i.p.v Spaans te praten.
Naderhand nogmaals uitgelegd in wel de juiste taal, maar haar reactie was zeer vreemd en helaas konden we niets bewijzen. Geen geld voor de bus dus teruglopen maar. Ach ja, er zijn ergere dingen in de wereld en een groot geluk dat we de andere portemonnees niet meegenomen hadden.
Beetje jammer dat er een lichte deuk is gekomen in het vertrouwen van de Spanjaarden, dus nu is het echt tijd voor een borrel en misschien nog een tapaatje.
Buenas Noches

• 28 April 2017 - 21:56

Marion:

Lieve Mariëtte en Leanne
    Wat ontzettend jammer dat je hierdoor het vertrouwen verliest maar natuurlijk zijn niet alle Spanjaarden zo! Overal kom je mensen tegen die geen respect hebben voor andermans spullen! Gelukkig is er morgen weer een nieuwe dag en zijn jullie dit weer snel vergeten! Hopenlijk schijnt morgen de zon en beginnen jullie met een big smile aan een nieuwe dag! Slaap lekker en morgen heel veel succes met het voorzetten van jullie tocht! Heel veel liefs, Marion

• 28 April 2017 - 22:42

Truus Van Gog:

Wat een pech maar zo tref je Spanjaarden waar je gratis mag slapen en zo word je bestolen, het lijkt wel het echte leven. Lieve uit Maastricht

• 28 April 2017 - 22:47

Wilma:

Hi meisjes,
    Vandaag alle verhalen gelezen...afwisseling genoeg weer! Mooie ervaringen...en vandaag een mindere, hopelijk ook meteen de laatste.
    Geniet van jullie wandelweken...groeten ook aan het fietsklupje!
    XX uit Mallorca (ook van Jan natuurlijk).