10 Mei, 16 e Wandeldag Torrijos-Escalona 26,5km - Reisverslag uit Escalona, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu 10 Mei, 16 e Wandeldag Torrijos-Escalona 26,5km - Reisverslag uit Escalona, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu

10 Mei, 16 e Wandeldag Torrijos-Escalona 26,5km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Leanne

10 Mei 2017 | Spanje, Escalona

10 Mei, 16e Wandeldag Torrijos-Escalona 26,5

06.30 liep de wekker af en klom ik van het bovenste stapelbed naar beneden.
Het ochtendritueel verliep prima en om 07.00 zaten we in de Bar voor ons ontbijtje.
Er was regen voorspeld maar het was een prachtige dag met een heerlijk zonnetje en
Een straalblauwe lucht met een fantastisch wolkenspel.
Het was een wandeling door de graanschuur van het laatste stukje van de provincie Castilla La Mancha. Na 12,4 km was er een koffiepauze op een zonovergoten terras in Maqueda.
Zo hebben we het natuurlijk graag, op de helft een barretje, das genieten.
Mijn rechterkuit werd aardig rood en dus hebben we ons nogmaals ingesmeerd met factor 50.
Opeens stonden we voor een watertje en met wat kunst en vliegwerk kwamen we ook daar weer overheen. Bedenk wel dat je evenwicht met een rugzak van 10 kg af en toe van de wap is.
Tegen 13.00 beklommen we de stadswallen van Escalona. Een prachtig Castillo dat we helaas niet meer konden bezichtigen. Vorig jaar waren er stenen naar beneden gevallen en toen hadden ze het gesloten. Opeens liepen we langs het Toeristeninformatie kantoor en bedachten we dat een plattegrond van dit dorp/stadje wel welkom was. Toen we vroegen waar Hostal El Mirador was, keek de dame erg verbaasd en vertelde ons dat het gesloten was en dat de enige accommodatie
De Albergue was. OK No problemos. Na het ontvangen van een plattegrond met uitleg + een stempel voor onze pelgrimspas vertrokken we richting Albergue. Na 10 minuten sprak ons de hospitallero aan en waren we er bijna.Hij ging de sleutel wel even halen en legde ons het een en ander uit. Lekkere douche, wasje gedaan, lijnen gespannen tussen de tralies van de school en daar de wolken er erg dreigend uit zagen toch nog een 1/2 uurtje gewacht op de was.
We hadden van de dame van het VVV een adres om te eten gekregen en dat was prima.
Inmiddels was het ook bijna 15.30 en hadden we echt honger. Even nog een siesta op de bank van de Plaza Major( we zijn bijna in te delen in de categorie Clochards)en daarna een bar opgezocht voor een Tinto de verana. Opeens werden we aangesproken door een Italiaans koppel die ook de Camino liepen. Leuke mensen, die zich meteen kwamen voorstellen. Bij onze drankjes kregen we diverse gefrituurde tapas, die wij na onze rijkelijke maaltijd graag aan hun gaven.
Daar zijn nog geen sleutel van de Albergue hadden ben ik maar even meegewandeld en heb onze waslijnen in de Albergue maar gefatsoeneerd, zodat zij niet onder de lijnen moesten kruipen.
Inmiddels word het wel wat donker hier en gaan wij zodadelijk ons stekje maar eens opzoeken.
Ben benieuwd of de italianen snurken!!!!
Hasta manana

• 10 Mei 2017 - 22:52

Paul&Anne:

Hoi mooie clochards,
    Wat n enorme route hebben jullie al afgelegd , nu vanaf Alicante ongeveer op de helft tot aan Santiago: diagonaal door Spanje! Nog EEN dag flink doortrappelen en dan retour Limburg?
    Geniet nog effen! Succes. Dappere,energieke clochards!