22 APRIL 2017 VAALS/ULESTRATEN - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu 22 APRIL 2017 VAALS/ULESTRATEN - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu

22 APRIL 2017 VAALS/ULESTRATEN

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Leanne

23 April 2017 | Spanje, Alicante

Het is weer zover we kunnen weer gaan wandelen.
Leanne voor de 3e keer en ik de 11e keer.
Om 06.45 kwamen Frans en Leanne met de camper voorrijden, daar de mannen:
Hein, Frans en Jan 2 weken gaan fietsen richting.......... Waar de zon schijnt.
Auktje bracht ons naar vliegveld Eindhoven en doordat we fast lane hadden, waren we zo
Door de controle. Om 12.30 uur geland, bus richting centrum van Alicante genomen en helaas
1 halte te laat uitgestapt zodat we direct konden oefenen met de rugzak.
We hadden pension midden in het oude centrum geboekt : The Old Center Inn
Meteen ons Spaans kunnen toepassen want papa en mama moesten de honneurs van zoonlief waarnemen.
Rugzakken neergegooid,sandalen aan en tijd voor een Menu del dia. Jammie, jammie dit is het Spaanse leven, op een terras op een heerlijk pleintje. Hier doen we het voor!!!!
Daarna lekker door het centrum van Alicante en de haven gestruind en toen was het tijd voor een bakje koffie en daarna wijntje en voor Leanne natuurlijk: Poncho Caballero
Heerlijk genoten op het pleintje bij ons onderkomen waar ook het gemeentehuis is.
GENOTEN van alle bruidsparen en gasten in uiteenlopende kledij en fantastische muziek en gezang van vrienden van een bruidspaar.
Om 19.00 uur naar de Basilica de Santa Maria gegaan om onze "sello" stempel te halen.
Er was nog een huwelijksmis in uitvoering en na afloop zijn we naar de Sacristie gelopen om onze stempeltje halen. Eerst durfden we niet naar binnen omdat de priester zich aan het omkleden was
Maar toen zei een oude dame dat we door mochten lopen en kwam de priester direct naar ons toe. Mooie stempel en deze basiliek heeft een Jacobsschelp van 1 meter doorsnee, daarbij een wandelstok + bordje Camino del Sureste 0 km. Dit alles lag in een nis in een aparte doorgang.
Het is duidelijk te merken dat hier niet veel pelgrims komen.
Hierna sokken aangetrokken en een extra fleece vest en wederom op ons terrasje en ponchootje besteld en bruidsparen bekeken en genoten van de muziek
Dadelijk ons mandje opzoeken en morgenvroeg weer vroeg op. Buenas Noches

• 23 April 2017 - 21:16

Truus Van Gog:

Lieve Mariëtte en Leanne, het is weer zover, het genieten kan beginnen!

Veel plezier samen en we kijken uit naar jullie avonturen.
    Slaap lekker in jullie mandje, liefs Peter en Truus