2 Mei, 10e WD; Las Perdona-El Toboso 33,4km - Reisverslag uit El Toboso, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu 2 Mei, 10e WD; Las Perdona-El Toboso 33,4km - Reisverslag uit El Toboso, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu

2 Mei, 10e WD; Las Perdona-El Toboso 33,4km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Leanne

02 Mei 2017 | Spanje, El Toboso

2 Mei, 10e Wandeldag : Las Pedroneras-Mota del Cuevo-El Toboso 33,4km
Gisteravond nog even een afzakkertje gepakt in een bar en op onze kleindochter geproost
die nu 20 weken in de buik van mijn dochter Gwen groeit.
Helaas was de eigenaar een beetje bezopen ,dus na een Poncho Caballero en een koffietje hup naar bed.
Heerlijk geslapen in onze 1-persoonscel en om 06.20 uur opgestaan en een Bar gezocht.
Het was een heerlijke koude ochtend van 4 graden en het landschap was fantastisch.
Wederom zou je dit ook de route van de klaprozen kunnen noemen of zoals onze Amerikaan Mike zegt: Poppies.
Daar ons ontbijtje redelijk schaars was, hebben we na 7 km een panaderia gezocht.
Tjonge dat is echt nog vooroorlogs. Eerst moet je door 2 hartstikke donkere kamers, waar ik mijn nek bijna brak om vervolgens in hele ouderwetse bakkerij te komen. Het bakkertje vond het geweldig dat we 1 stokbrood kochten en het wisselgeld haalde hij uit een lade van een oude keukentafel.
Kaas hadden we nog in de rugzak en zo liepen we al genietend van ons knapperig broodje verder.
Na 14 km haalden we Mike in en samen zochten we een Bar, die wie uiteindelijk ook vonden.
In Mota del Cuevo aangekomen hebben we in een patisserie een blikje fris en een overheerlijke zelfgemaakte Magdalena gekocht en dit heerlijk samen met Mike en het Belgische echtpaar opgepeuzeld.
Zo nog 13 km te gaan !!! Meanderend door de korenakkers opgefleurd door de klaprozen, olijfgaarden en wijngaarden kwamen we in El Toboso aan.
Ingecheckt in het hostel, gedoucht, wasje gedaan en samen met de Belgen heerlijk gegeten.
Was natuurlijk weer een mega bedrag wat we moesten betalen: Euro 24 per persoon voor slapen
EN een 3-gangen Menu met alles erop en eraan.
Na het eten nog door het stadje gebanjerd en nu zijn we gepromoveerd tot:
Hoofd Was Droog Keeping.!!! Daar de was boven op het platje niet droogde hebben we nu alles
Voor het Hostel op stoelen op straat gelegd en ook de Belgen hebben we gesommeerd om hun was te halen, wat ze ook deden. Wel werd ons opgedragen de was op tijd te draaien.Wat Jet de opmerking, Yes Chef ontlokte.
Genietend van wederom een Tinto de Verano en de lekker warme avondzon, gaan we eens lekker lezen in onze E-Readers.

• 02 Mei 2017 - 21:35

Paul En Anne:

Hallo sportieve dames, alweer meer dan 30km op n dag , jullie schieten enorm goed op. Op de kaart zijnjullie al erg ver van Allicante verwijderd. Hoe gaat t met de voetjes v Leanne? We lezen niets, dus zal t wel goed gaan.
    Lopen jullie dit keer steeds de hele route samen? Die Belgen zien jullie ook steeds weer dus die lopen even ver per dag als jullie!
    Grappig dat al die overnachtingen op elkaar lijken ,maar ook weerverschillen. Doorgaans treffen jullie wel mensen die waarderen dat jullie de Camino lopen, behalve dan die boefjes in het zwembad...
    Wat wordt jullie einddoel van deze tocht? Santiago lijkt me toch veel te ver!
    Hoe dan ook:veel succes en fijne camino verder met nog wat gekke of interessante ontmoetingen....groetjes uit "Vols", "maak t jood". Paul&Anne

• 02 Mei 2017 - 22:16

Marion:

Hallo vrolijke dames
    Allereerste Mariëtte wat een leuk nieuws een meisje geweldig!
    Wat lijkt het met mooi om te wandelen langs klaprozen het prachtige rood, lekker knabbelend aan een vers stokbroodje! Leuk dat jullie de Belgen ook steeds weer tegenkomen!
    Wederom prachtig foto's die laten zien hoe jullie genieten!
    Weer heel veel liefs uit een koud Oirsbeek

• 02 Mei 2017 - 23:59

Esmeralda:

Heel veel succes en plezier dames

• 03 Mei 2017 - 20:22

Peter Sijben:

Hoi jet en lean,
    ik geniet iedere dag van jullie verhalen. Het eerste wat ik lees als ik mijn mail ophaal. Wat een mooie foto`s. Groetjes,
    peter en truus.

• 04 Mei 2017 - 16:31

Henrie Jacobs:

Fijn om af en toe jullie verslagen te lezen. Heb daar uiteraard niet veel tijd voor tijdens mijn eigen camino in t zuiden. Maar gelukkig genieten jullie ervan. Hoop dat de gids van nut is. Buen camino vanuit de braadpan nabij Cordoba.

• 04 Mei 2017 - 20:13

Jan Janssen:

Hoi lieverds,
    De heren zijn weer thuis.... De regen en de wind heeft ons huiswaarts gedreven.
    Op de Mont Ventoux heb ik het voor het eerst ervaren welk onbehagelijk gevoel het is als je hoogte vrees ( volgens Frans is het hoogte angst ) hebt. Nog nooit eerder ervaren.
    Het was koud....ijzig koud, een enorme wind, die je bijna van de top afblies en een grijze zwangere lucht vol sneeuw.
    Als ik dan jullie zonnige mooie foto's zie, is mijn advies plak er nog een week aan vast!
    Geniet van al dat goeds wat jullie twee overkomt en dat het jullie "be"komt.... Bekuumt in het Mestreechs.
    Bij de post waren geen bekeuringen, vervelende belasting aanslagen wel heel veel Libelle's.
    Dikke knuffel van het thuisfront.
    Jruus Puutschmulkes,
    Jan