7 mei, 15e Wandeldag,Cobiso-Toledo 10 km - Reisverslag uit Cobisa, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu 7 mei, 15e Wandeldag,Cobiso-Toledo 10 km - Reisverslag uit Cobisa, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu

7 mei, 15e Wandeldag,Cobiso-Toledo 10 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Leanne

07 Mei 2017 | Spanje, Cobisa

Na een laatste flesje wijn met ons Belgische gezelschap te hebben genuttigd, zijn we om 10 uur in bed gedoken. Het wandelen gaat ons wel steeds beter af, maar meer dan 30 km zij toch vermoeiend.
Helaas wordt onze nachtrust regelmatig verstoord door een groepje hangjongeren. Tot vroeg in de morgen wordt er gepraat, met auto's gereden en op claxons geduwd. Jet is al vroeg wakker en om kwart voor zes zijn onze echtgenoten al online. Na wat heen en weer gepingel besluit ik ook maar wakker te worden. Voorzichtig naar de gedeelde badkamer en dan hoor ik Jet al met Jan praten, die al onderweg is naar het vliegveld.
Ook de Belgen rollen uit en bed en met de tooster maken we een eenvoudig ontbijtje voor ons klaar. Lekker pate uit een blikje, leuk voor de verandering na al die jam.
Huisje helemaal in orde gemaakt en stipt om half 8 stapt de Spaanse verhuurster binnen. Alle vertrekken worden gecontroleerd, wat Robert de opmerking ontlokt dat hij wel erg weinig plek in zijn rugzak heeft.
Om half 8 stappen we in de frisse lucht naar buiten voor onze intocht in Toledo. Een stralende, wel frisse ochtend. Na een half uurtje wordt ons een eerste blik op de stad gegund. Prachtig. Boven op een rots, veel oude bouwwerken zichtbaar en omringd door een stromende rivier. Een prachtige ochtendzon maakt het plaatje helemaal af. Op ons gemak wandelen we verder, ruim tijd nemend moet genieten en mooie foto's te maken. Veel Spanjaarden zijn ook al wakker, zij fietsen, joggen en wandelen de berg omhoog. Ook de eerste touringcars komen ons tegemoet. Het zal even wennen zijn na alle rust en eenzaamheid van de afgelopen weken.
Via een prachtige brug naderen we de stad en gaat het opwaarts. Voor de Belgen, de laatste kilometers, morgenavond vliegen ze weer naar huis.
Boven aangekomen op een pleintje, lekker in de zon gaan zitten en een laatste kop koffie en broodje met hun genuttigd. Onze hotels liggen op korte afstand en met drie dikke kussen nemen we afscheid van elkaar.
Door naar hotel AlfonsoVI. Wat een leuke verrassing, een eenvoudige receptie, maar de kamer is een erg prettige verrassing. Openslaande deuren naar een leuk balkonnetje met 2 stoelen en een tafeltje. Prachtig uitzicht over de daken en omgeving.
Na een uitgebreid bad willen we in onze jurken de stad gaan verkennen. Als de tape van de voeten afgeweekt is in bad, blijken de teennagels een beetje bijgeplakt te moeten worden.
Opeens een gil en Jet heeft het flesje donkerrode nagellak kapot laten vallen op de badkamer. Wat een ravage, zit er zoveel lak in zo'n klein flesje. Het kamermeisje erbij geroepen en zij laat via de receptie nagellakremover komen. Wij vragen een doekje en liggen een half uur op onze knieën om alle nagellak weg te krijgen. Zoiets werkt behoorlijk op je lachspieren.
Daarna ondergedompeld in de stad Toledo. Op zondag zijn enkele musea vrij te bezoeken. Zo gezegd, zo gedaan. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat we weer honger hebben. Via de receptionist hebben we een paar leuke adresjes gekregen waar hij met zijn familie zou gaan eten.
We vinden nog net een tafeltje op een terras en genieten van de Spaanse drukte. Naast ons valt een meisje flauw en meteen worden alle hulptroepen ingeroepen. Lief om te zien hoe behulpzaam iedereen is, Na een heerlijk maaltje gaan we verder en willen op een ander terras een kop koffie gaan drinken. Van de camarero in de bar van het hotel krijgen we weer een aanbeveling. Prachtige ligging en een geweldige tent. Wellicht een leuk plekje om morgen te gaan eten. Daarna nog even de kathedraal bezocht en een stempel gehaald, Morgen willen we toch een ticket kopen want het schijnt de mooiste kathedraal van heel Spanje te zijn.
We halen een flesje wijn in de supermercado en ritselen in de hotelbar wat ijsklontjes en laten onze fles openen. Even niet aan een schroefdop gedacht. Wijntje drinken op onsterrasje. Boekje lezen en even een uiltje knappen. Hoe slecht kan het caminoleven zijn.....
Het is nu kwart over negen en het is nog 26 graden, we trekken onze schoenen aan en gaan nog even op zoek naar een afzakkertje. Ponche Caballero......
Hasta la manana, Leanne

• 07 Mei 2017 - 23:26

Truus Van Gog:

Dag Mariëtte en Leanne,
    Wat een belevenissen, jullie genieten echt en wij genieten van jullie verhalen.
    Wij zijn ons op onze beklimming van de Mont en Ventoux aan het voorbereiden. Dit gaat eind augustus gebeuren.
    Veel plezier samen. Groet Peter en Truus

• 07 Mei 2017 - 23:29

Marion:

Hallo lieverds wat ontzettend leuk geschreven hoe kom je erbij om nagellak mee te nemen het laatste waar ik aan zou denken, maar ook je teentjes moeten er leuk uitzien!
    Geweldig wat jullie allemaal doen naast jullie wandeling, genieten van de dingen die er naast wandelen ook nog zijn. Bewondering voor jullie. Geniet morgen weer van een nieuwe dag, benieuwd naar jullie verslag. Heel veel liefs, Marion xxx

• 08 Mei 2017 - 00:34

Paul &Anne:

Welke pelgrim neemt nu nagellak mee?.....ongelooflijk...hoe verzint n mens dat?
    Prachtige beelden van Toledo,wat n sprookjesachtige sfeer!
    Goed inderdaad ,zoals Marion ook schrijft, dat jullie tijd reserveren om de locaties te bekijken en te genieten....waardevolle indrukken..
    Hoeveel dagen lopen jullie nog door? Succes P&A, Vols.

• 08 Mei 2017 - 09:17

Janine:

Hoi meiden inderdaad wat een mooie foto´s en omgeving geniet vandaag van jullie rustdag en het mooie weer.
    gr janine

• 08 Mei 2017 - 13:03

Monique:

Wat leuk alvast een voorproefje voor oktober als we gaan met Spaanse les! Geniet van de rustdag. Groetjes, Monique

• 08 Mei 2017 - 17:33

Jeanny Va Kirchroa:

Wahhhhhh....wat een ravage van die nagellak..!..maar ook weer super, dat het in de bagage zit, want het OOG wil ook wat...!..hihi
    Dacht dat jullie laatste week nu is ingegaan ..?!
    Geniet nog van de vele Stap-kilometers en vooral genieten van alle moois..!
    De Jrus.