6 Mei, 14e Wandeldag Mora-Cobisa 32,4 km - Reisverslag uit Cobisa, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu 6 Mei, 14e Wandeldag Mora-Cobisa 32,4 km - Reisverslag uit Cobisa, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu

6 Mei, 14e Wandeldag Mora-Cobisa 32,4 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Leanne

07 Mei 2017 | Spanje, Cobisa

Slapen lala, daar een hond de hele nacht aan het blaffen was. Om 06.30 opgestaan en het leek gisteren schoon in onze kamer totdat we de badkamer deur dicht deden. Er is hier best nog een markt om de Spanjaarden te leren schoonmaken!! Op naar een churros zaak waar ze ook ontbijt serveerden. Robert en Christianne zaten er al en na een lekkere tostado met koffie zijn we met z'n vieren weg gestapt. Heeeeeel gezellig babbelend zodat we dus de weg kwijt waren en de gele pijlen gemist hadden. Geen sterveling te bekennen behalve een boer op de tractor die ons de juiste weg wees. Na ja jammer dan de eerste 5 km geen Camino weg maar de gewone.
Na 5 km kwamen we in het prachtige dorp Mascaraque en na het uitlopen van dit dorp waren er een wirwar aan pijlen en bordjes door elkaar van de Camino Sureste, Camino Levante en Route Don Quijote. Logisch nagedacht en verder gelopen door de dorpen Almonacid de Toledo, Nambroca, Burguillos de Toledo. Hele mooie dorpen en voldoende mogelijkheden om te pauzeren en een heerlijke bocadillo met Tortilla te eten. Papa moest wel nog brood bij de bakker halen, maar uiteindelijk zaten we heerlijk te smullen.
Om 14.30 kwamen we in Cobisa aan. Het ligt denken we 11 km voor Toledo en we vonden het te ver om meer als 40 km te wandelen, daarbij is het zaterdag en kun je het vergeten om in Toledo onderdak te krijgen. Toen we 2 dagen geleden in Tembleque waren , zijn we naar het VVV gegaan en daar was het meisje ontzettend vriendelijk om voor ons verschillende Casa's Rural te bellen, daar er geen andere overnachtingsmogelijkheden waren. Uiteindelijk had zij voor ons Casa Rural La Dehesa de Toleda gevonden.De Belgen gingen met ons mee en voila een splinternieuw chalet met zwembad, tuin en jacuzzi. De verhuurster had via WhatsApp alles al bevestigd, tjonge wat is de hedendaagse pelgrim toch modern!!! De Belgskes onder de douche,Leanne en ik in de jacuzzi, was in de wasmachine en op naar een restaurant. Je merkt qua prijs dat we wat dichter bij Toledo komen en dat het i.p.v. Een 3-gangen een 4-gangen Menu wordt, maar het eten was SUPER.
Opeens was het al 17.30 en zijn Leanne en ik na het ophangen van de was nog heerlijk in de ligstoelen van onze E-Readers gaan genieten. Nog even een flesje wijn en wat lekkers plus ontbijt voor morgenochtend gescoord en lekker gaan genieten op ons terras.

• 07 Mei 2017 - 08:29

Paul@anne.:

Hoi Spaanse schonen, prachtige foto's, ansichtkaartkwaliteit....en dat laatste onderkomen ziet er scandinavisch uit: heerlijk. Zo is t ruw en wat van de vroegere tijden en even later luxe van de 21e eeuw. Het klikt wel goed met die Belgen,gezellig. Jullie gaan lekker en t flesje wijn avonds smaakt als de godendrank nectar....lekker doorgaan en genieten van deze speciale onderneming... Groetjes uit Vaals, Anne & Paul

• 07 Mei 2017 - 09:19

Peter:

Hoi Jet en Leanne, net weer genoten van jullie uitgebreide mooie verhalen.
    Geniet verder van jullie tocht.
    Groetjes uit Weert.

• 07 Mei 2017 - 09:43

Timo & Gwen :

Hi mams & Leanne,

Leuk om jullie zo te volgen, top huisje!! Fijn voor
    De afwisseling zo'n prachtige chalet!
    Mooi dat t zo leuk klikt met het Belgische koppel,
    altijd gaaf om andere mensen te leren kennen!
    Enjoy, van t heerlijke eten, de prachtige natuur & de Spaanse Boeren ;).

Xxx Timo & Gwen

• 07 Mei 2017 - 10:12

Marga:

Hola chicas,

Mooi verslag alweer, alsof je erbij bent. Ik zou zo mee willen. Is hier ook een fietsversie van?
    Lieve?

un saludo

• 07 Mei 2017 - 14:47

Jouw Naam:

Schrijf hier jouw reactie

• 07 Mei 2017 - 15:03

Annemie Cuijpers:

Hallo Leanne en Jet,
    Het mooie verslag weer gelezen, prachtige foto's en wat is het toch weer een avontuur. Ik leef met jullie mee en wens jullie veel succes en plezier met de laatste fase.
    Heel veel groeten en een behouden thuiskomst.
    Annemie & Paul.

• 07 Mei 2017 - 21:41

Jeanny Va Kirchroa:

HOI MEEDJES..!
    Elke avond weer jullie prachtige avontuurlijke verhaal lezen..!
    Mooie foto's bekijken..en me steeds verwonderen over jullie gemaakte kilometers..