4 mei, 12e WD La Villa de D. F- Tembleque 31,5 km - Reisverslag uit Villasequilla de Yepes, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu 4 mei, 12e WD La Villa de D. F- Tembleque 31,5 km - Reisverslag uit Villasequilla de Yepes, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu

4 mei, 12e WD La Villa de D. F- Tembleque 31,5 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Leanne

04 Mei 2017 | Spanje, Villasequilla de Yepes

4 Mei, 12e Wandeldag La Villa de Don Fadrique - Tembleque 31,5 km

Na een heerlijke nachtrust in onze suite, ging de wekker om 06.00 uur, daar we met z'n allen om 06.30 uur hadden afgesproken.Juan onze hospitallero had de tafel al gedekt en het was het meest uitgebreide ontbijt van de Camino. Voor onderweg gaf hij ons nog wat fruit en Magdalena's mee en om 07.00 uur gingen we de deur uit. Helaas was Bo, de Noor al vertrokken en zelfs Tim de Schot, die de kamer met hem deelde wist niet wanneer hij vertrokken was. Na 11 km kwamen we aan in
Villacanjas en was het tijd voor een Cafe con Leche. Het was even zoeken naar een bar die open was en daar kwam Tim gezellig bij ons zitten. Nog even wat banaantjes scoren voor de volgende 20 km en weg waren we weer. Het was een prachtige voorzetting van onze tocht door de La Mancha, welke het grootste wijn producerend gebied van Spanje is. Om 12.00 uur werd het tijd voor een picknick in de wijnvelden, rugzak af, plasje doen, schoentjes uit en ......... GENIETEN.
Opeens kwam Tim langs gewandeld en maakte een babbeltje met ons. Hup in de schoenen en er achter aan. Heerlijk wandelend zagen we de 2 molens van Tembleque dichterbij komen en werd het ook steeds warmer, zo'n 26 graden en het was behoorlijk drukkend weer.
Opeens zagen we de Belgen en Tim aan de overkant lopen en door een stukje weg af te snijden kwamen we tezamen bij Hotel a Pasada ( 3 sterren het niveau stijgt!!!) aan.
Geen receptionist te vinden alleen een Camarero die geen prijzen wist. Na een drankje in de bar
Kwam de chefkok/ receptionist en nadat ik wat had zitten slijmen met hem betaalde we Euro 20 p.p. Het Hotel was een beetje vergane glorie maar een prachtige hal met een fantastisch voor galakleding geschikte trap. Prachtige kamers met een gigantische badkamer met bad.
Natuurlijk moesten er weer lijnen gespannen worden voor de was en toen was het tijd ( 15.30 uur)
Voor een Menu del Dia. Het eten, samen met de Belgen Christianne + Robert+ Tim was heerlijk en super gezellig. Leuke gesprekken in half nederlands en engels en veel gelach.
Daarna was het tijd voor een rondje door het dorp, terrasje zoeken voor onze blog en inkopen doen voor morgen, daar er onderweg niets te krijgen is.
Nu zitten we met Tim op het terras voor ons hotel en drinken een Ponche Caballero en hebben heerlijke gesprekken.

• 05 Mei 2017 - 10:03

Paul&anne:

Hoi dappere dames,
    Op de kaart kijkend hebben jullie nu ruim 1/3 deel van de afstand Allicante--Santiago al gelopen. Het gaat prima zo te horen , beter weer , mooiere onderkomens, regelmatig contact met andere af en toe stinkende pelgrims en altijd weer lekker eten en de onafscheidelijke wijntjes. Jullie zijn niet van de blauwe knoop....gelijk hebben jullie. Na gedane arbeid(30km ploeteren) is t goed genieten van t een of ander drankje. Nog maar lekker doorgaan...succes.
    Groetjes uit minder zonnig en warm Vaals.

• 05 Mei 2017 - 14:10

Wilma:

Hi!
    Gaat lekker zo! Alles in stijgende lijn...'t weer, de overnachting, eten...heerlijk!
    Onze vakantie zit er weer op...jullie nog veel wandelplezier! XX