30 April, 8e w.dagla Roda-Minaya-San Clemente 38km - Reisverslag uit Albacete, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu 30 April, 8e w.dagla Roda-Minaya-San Clemente 38km - Reisverslag uit Albacete, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu

30 April, 8e w.dagla Roda-Minaya-San Clemente 38km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Leanne

30 April 2017 | Spanje, Albacete

Wederom een dag van de klaprozen.

Gisteravond nog een nieuwe pelgrim ontmoet: Mike 63 jaar uit Washington.
Hij loopt net als het Belgische paar Robert en Christiane de Camino Levante,
Heel gezellig met hem gekletst en hij had tegen zijn zin in ook gewandeld vanuit La Gineta, waar wij onze persoonlijk vervoer hadden!! Hij was Total los en had in La Ginete niemand gevonden die hem de sleutel van de sporthal kon overhandigen. Hij zat "gezellig" met ons in onze Torro Arena,
Tja wij vonden zo'n mannetje in de kamer naast ons niet verkeerd!! Ter beveiliging natuurlijk.
Heerlijk geslapen en ons ontbijtje genuttigd in het wegrestaurant van gisteren waar de Belgen geslapen hadden. Om 7.40 weg gestapt zonder regen, het was heerlijk, wel veel wind maar een enorm wolkenspektakel begeleide ons en warempel het zonnetje kwam door.
Om 10.40 uur kwamen we in Minaya aan waar we in de plaatselijke kaarten spelende kroegbezoekers, vermaand werden om onze schoenen weer aan te trekken, Enne..... We hebben echt geen sweetjatten!! Opeens kwam het Belgische koppel binnen en na wat geklets trokken wij samen met onze Mike weer verder totdat we 1 1/2 later wederom een Bar tegenkwamen en een lekkere warme melk dronken.
Om 15.50 kwamen in San Clemente aan en gingen direct naar de politie om de sleutel van de Albergue op te halen. Na kopieën gemaakt te hebben van onze ID en een stempel in onze Pelgrimspas, legden de politie ons uit waar de Albergue gelegen was, OK wij op zoek en gevonden.
Jammerdan niet voor ons, het had het hotelniveau - 10 iets beter als gisteren, en daar er 3 bedden en 2 rubber matten lagen, zeiden wij tegen Mike dat hij kon blijven en dat wij wel iets anders gingen zoeken. Beide hadden wij de behoeften aan een fatsoenlijke hotelkamer en we wilden ook ons wasje doen of een wasmachine.Dus terug naar het begin van het stadje, waar een vriendje van de eigenaar al geprobeerd had ons binnen te krijgen en voila een kamer met badkamer , weliswaar met 1 x 2-persoonsbed en toen we vroegen of we na de douche nog konden eten en dat ze ook nog een wasmachine had, waren we verkocht.
De " mama" van het Hostal vond ons wel erg stoer en nadat we vroegen of de was s.v.p. In de droger kon, bevestigde ze dit ook nog.Jippie alles in de was, heerlijk na een week.
Om 17.00 uur konden we nog als enige in de hele zaak een Menu del Dia eten. Jammie jammie,
alles zelfgemaakt van huzarensalade tot gehaktballetjes en nagerecht.Hop een 2e fles wijn erbij
......... Tja hoe deze dag eindigt weet ik nog niet.Maar wel weet ik dat we morgen in de stad van de knoflook komen

• 01 Mei 2017 - 00:01

Paul En Anne:

Hopi dames,
    De albergues zijn nogal eens van slechte kwaliteit of echt spartaans,zoals dat bij een echte pelgrim past ....Nee, groot gelijk . Goed slapen en eten is van vitaal belang om dit aan te kunnen. Even verder zoeken blijkt gelukkig vaak te lonen. Fijn weer vandaag en veel km's gemaakt: chapeau.
    Mariette nog proficiat met jarige Jan..

• 01 Mei 2017 - 09:33

Truus Van Gog: