2e Wandeldag Novelda-Elda -Sax 26,5km - Reisverslag uit Calpe, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu 2e Wandeldag Novelda-Elda -Sax 26,5km - Reisverslag uit Calpe, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu

2e Wandeldag Novelda-Elda -Sax 26,5km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Leanne

24 April 2017 | Spanje, Calpe

Gisteravond Novelda onveilig gemaakt, nog even een tortilla de patatas en een salade gescoord en toen begon de zoektocht naar WIFI. Na ongeveer 8 bars hadden we succes en tijdens het nuttigen van een Ponche Caballero alles op onze site kunnen zetten.
In de kroeg werd het steeds drukker doordat de voetbalwedstrijd Barcelona-Madrid gespeeld werd en het halve dorp de wedstrijd kwam kijken. Volgens mij moet een groot gedeelte van de Spanjaarden gehoor problemen hebben, want de akoestiek was verschrikkelijk.
Allebei prima geslapen en ik heb Leanne maar laten uitslapen tot 6.45 !!!! Op ons gemak het ochtend toilet voltooid en op zoek naar een desayuno (ontbijt) Dat hebben we gevonden in een prachtige cafetaria. Om 8.00 zijn we weggestapt. Het weer was fantastisch 12 graden en heerlijke zon en liep op tot. 22 graden. Een prachtige route in de rivierbedding met na 2 km een fantastisch Santuario bovenop een berg. Een Jugendstil/ Gaudi achtig gebouw.
Diverse oversteken over riviertjes met stapstenen groot en klein. Altijd weer een beetje spannend i.v.m het gewicht van je rugzak en je evenwicht. Om 11.30 kwamen we aan in Elda, tijd voor een bakje koffie en tostada met tomaat. Heerlijk!! Na uitgebreid overleg met de motor politie uiteindelijk
De route gevonden. Het was een behoorlijk klimmetje en af en toe moesten we goed lezen waar we naar toe moesten. Opeens stonden we voor een beek van 4 meter en moesten we volgens ons Engelse boekje de waterschoenen aandoen.Laten we die nu net niet in onze rugzak hebben!!
Zelf een weg gezocht: jammer dan, we kwamen niet door, terug en ander kant op via de RN naar Sax gelopen. Heerlijk Hotel dat ik gisteravond al gereserveerd had. Helaas hadden ze geen plaats voor de was, dus maar waslijnen in het raam gespannen. Wat doet een douche toch goed na zo'n wandelingetje. Het Hotel had een prima restaurant en om 15.00 uur hadden we natuurlijk weer honger en dus tijd voor een Menu del dia. Jammie jammie, daarna tijd voor een siesta. Mezelf echt uit bed moeten gooien en toen het dorp gaan verkennen en de berg naar het kasteel van Sax opgeklommen.Soms zijn we toch echt gek.Hierna water en amandelen gescoord en op een terrasje een cafe con leche genuttigd en toen................ Tijd voor Poche Caballero

• 24 April 2017 - 19:50

Marga:

Jullie hebben de vaart er goed in! Alweer mooie verhalen. Buen camino!

• 25 April 2017 - 07:48

Truus Van Gog:

Lieve Mariette en Leanne,
    Volgende keer toch maar de lieslaarzen in de rugzak!
    fijne dag, groet Truus

• 25 April 2017 - 08:51

Monique:

Wat een rust daar! Heel veel plezier op jullie tocht. Ik verheug me al op de komende verhalen. Buen camino! Monique

• 25 April 2017 - 08:58

Nele:

Maak er een fijn reis van dames!
    @ Mariette: En veel babbelen met de Spanjaarden ;)

• 26 April 2017 - 05:36

Myriam En Marcel :

Hi Jetje en Leanne ,enorm fijn om jullie "voetreis "op deze wijze te kunnen volgen !
    Voor de lopers en de bikers (neef Jan ,Hein en Frans)heel veel plezier!Wij zullen genieten van jullie verslagen en de foto's.Myriam Marcel

• 28 April 2017 - 08:48

Tini Van Der Leeuw:

Heej dames!!
    Alweer saampjes op stap en genieten van jullie avontuur! TOP en weer leuk om jullie te kunnen volgen .
    Fijne tijd daar en groetjes