Zaterdag 29/4 7e Wandeld.Albacete- La Gineta 23 km - Reisverslag uit Albacete, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu Zaterdag 29/4 7e Wandeld.Albacete- La Gineta 23 km - Reisverslag uit Albacete, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu

Zaterdag 29/4 7e Wandeld.Albacete- La Gineta 23 km

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Leanne

29 April 2017 | Spanje, Albacete

Zaterdag 29 april, 7e Wandeldag Albacete- La Gineta 23 km-- La Roda 20 km Taxi

Ondanks een buurman die wel erg hard door zijn telefoon praat, dieven die door Jet gevangen moeten worden, maar helaas lukt dat niet, hebben we een heerlijke nachtrust en hopen we op een droog begin van een nieuwe wandeldag. Helaas buiten aangekomen om kwart over 7, meteen maar weer de regencape ingedoken. En dan te bedenken dat we overwogen hebben om hem niet mee te nemen. In dit deel van Spanje is het toch ALTIJD DROOG. Gezien de ervaringen van Jet vorig jaar, NAT, NATTER, NATST, toch meegenomen.
In een hotelbar waar het al gezellig druk en warm is, ons ontbijtje genuttigd en dan vol goede moed op pad. Buiten weer in de cape gedoken en langs de kathedraal van Albacete gelopen en de caminopijlen opgepikt. Helaas de verkeerde pijlen. Door Albacete lopen verschillende caminos en op ons plattegrondje zien we dat we naar het museum van de messen moeten lopen. Deze streek staat bekend om zijn messen.
De juiste Camino opgepikt en we starten langs de autoweg en het spoor. De bloemetjes hebben het ook moeilijk vandaag en staan met hun kopjes ingetrokken. Als we over rode klei paden lopen, is het oppassen geblazen, glad en klompvoeten.
Het pad is al van verre te zien en we ontwaren 2 pellegrinos voor ons.
Een witte Volvo nadert over het Veldpad en de 2 heren groeten ons vertellen hoe we moeten lopen om niet te verdwalen. Buen Camino. Er zijn zeer uitgestrekte velden te zien met granen en hele vlaktes met rode uien.
Rond 12 uur lopen we La Gineta binnen in de nog steeds stromende regen. In de bar ontmoeten we de Belgen, zij hebben steeds voor ons gelopen. Heerlijke verhalen verteld. Zij gaan verder wandelen naar La Roda. Wij willen toch graag overnachten in deze plaats.
Na koffie en een broodje wandelen we verder en in een bakkerszaak loopt een vrouwtje met ons mee, na de vraag waar pellegrinos kunnen slapen. Helaas spreekt de dame een onverstaanbaar dialect. Ze brengt ons naar een sportcomplex en zegt dag.Jet en Leanne kijken elkaar aan en zeggen ook dag. Hier gaan we niet slapen.....te koud te vochtig.......te alles.
Dan maar vragen vanwaar een bus naar La Roda gaat, in een barretje bij het busstation komen we erachter dat er pas om kwart over vier een bus gaat , en nee.. Er is geen taxibedrijf.
Dan maar terug naar het dorp en kijken of we ergens iets kunnen eten. Ondertussen plenst het door. In een supermarkt naar binnen en gevraagd naar een taxi . Nee ......maar ze gaan Pablo bellen. En ja hij wil ons rijden voor 20 euro. 10 mInuten later staat een oude auto voor en worden we comfortabel naar La Roda gereden. Plaza de toros, hij zet ons af bij het politiebureau en daar bellen ze de beheerder van de stierenvechtersarena. In de wachttijd oefenen we met 3 politieagenten ons Spaans. Dan banjeren we door de niet aflatende regen naar de poort van de arena. Na een kwartiertje blauwbekken komt een manneke aangelopen en opent de poort voor ons. Leuke entree, maar als we het huisje binnen komen schrikken we toch wel. Muffe lucht en niet al te schoon. Het manneke gaat weg en wij kijken elkaar lachend aan, Weer een accommodatie waar Jantje zeker niet zou gaan slapen. We draaien de spreien om en leggen onze zijde en gewone slaapzak op bed. De badkamer wordt gepoetst en het douchewater is warm. Er staat warempel een elektrische kachel en we kunnen onze schoenen drogen. Kleren wassen doen we morgen wel. Dan zal de zon toch wel schijnen?!
Op onze sandalen voorzichtig naar restaurant Flor de la Mancha gelopen. Binnen is het een heksenketel. Na 5 minuten komen we erachter dat er een aparte eetzaal is. Er naartoe en in de rij staan voor een tafel. Alleen maar Spanjaarden. Lekker gegeten en als we om de rekening vragen hoeven we ongevraagd maar 20 euro te betalen omdat we pellegrinos zijn.
Terug naar ons riante onderkomen om de kachel uit te zetten. De Belgen zijn (nog) niet gearriveerd.
Door de stromende regen de rest van het dorp verkend en toen maar weer terug naar Flor.
Daar komen we bijna niet binnen. Voetbalwedstrijd en heel veel mannen. Jet ziet dat de wedstrijd nog maar 3 minuten duurt en inderdaad, de zaak stroomt leeg. Tijd voor een tinto de Verano en het verslag. We hopen op een goede nachtrust en morgen een beetje zon, na 3 dagen regen en temperaturen tussen de 3 en 7 graden is het wel genoeg geweest.
Tot morgen met een mooie zonnige groet, Leanne

• 29 April 2017 - 19:32

Karin:

Hallo Jet en Leanne,

zojuist heb ik jullie laatste verslagen gelezen en moet constateren dat de weergoden jullie(nog)niet erg gunstig zijn gezind. Maar ik proef ook jullie doorzettingsvermogen positieve instelling.

Toch duim ik voor jullie dat morgen de zon schijnt en dat blijft doen de komende dagen.
    Dat loopt toch net wat prettiger :)

Groetjes uit een wisselend zonnig maar nog fris Limburg

• 29 April 2017 - 20:28

Jeanny Va Kirchroa:

Hallo meiden..

Even bijgelezen van jullie laatste 2 dagen.
    Vooral het weer zit jullie niet mee. ..en ook nog wat eurootjes lichter zo te lezen.. Jammer.
    Hopelijk laat het Spaanse zonnetje zich snel zien. .lijkt me toch wat makkelijker te wandelen.
    De Jrus.

• 30 April 2017 - 02:07

Paul En Anne:

Tjonge....het is wel n echte pelgrimage op deze wijze met tegen werkende weergoden en nog bestolen worden ook ... Maar jullie houden de moed erin. Morgen zondag is hier in Nederland goed weer voorspeld dus hopelijk ook voor jullie.
    Veel doorzettingsvermogen gewenst en hopelijk nu betere omstandigheden de komende dagen. Sterkte dappere dames!!!!!!! Groetjes uit Vaals

• 01 Mei 2017 - 09:30

Truus Van Gog: