27 April, 5e Niet Wandel Koningsdag - Reisverslag uit Chinchilla de Monte Aragón, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu 27 April, 5e Niet Wandel Koningsdag - Reisverslag uit Chinchilla de Monte Aragón, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu

27 April, 5e Niet Wandel Koningsdag

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Leanne

27 April 2017 | Spanje, Chinchilla de Monte Aragón

Na een paar gezellige alcoholische versnaperingen en diepgaande gesprekken onze gratis stapelbedden opgezocht in de alberque. Het regent al zachtjes en we zijn benieuwd of de weersvoorspellingen uit gaan komen. Onze was is nog niet droog, een teken aan de wand, hogere luchtvochtigheid. Dus waslijn verplaatsen naar slaapgedeelte, in de hoop dat onze lichaamswarmte drogend gaat werken.
Lekker geslapen en half 7 op, jet nog heel optimistisch,"het regent niet". Paar minuutjes later horen we de regendruppels op het dak. Het regent niet alleen, het plenst.
Aankleden en regencape om, eerst maar naar de jongen van gisteren, hij heeft ons een lekker ontbijt beloofd. Voordat we 500 m verder zijn, begint de cape van Jet al door te lekken. Moeten we opzij springen voor het opspattende water van rijdende auto's........
In het cafeetje is het al druk. Allemaal mannen die een koffietje en wat sterkers gaan drinken.
Wij lekker warm aan de koffie en tostado. Als we gaan lopen moeten we 29km lopen, das niet weinig in de regen. In Petrola is alleen een onderkomen met 3 matrassen op de grond en GEEN douche.
Alles goed en wel maar het mag ook een beetje leuk blijven. Van Petrola naar Chichilla zijn nog eens 24 km..........de weersvoorspelling is voor de rest van de dag erg slecht......goede raad is duur. Van de uitbater van de kroeg krijgen we te horen dat een vriend ons voor 40 euro naar Chinchilla wil rijden. We noteren het telefoonnummer maar gaan ook nog even naar de bus informeren. Al plassen ontwijkend lopen we terug naar de busopstapplaats. Iedereen wil ons helpen en we concluderen dat rond 9 uur een bus komt. En jawel hoor daar gaan we.
Voor 5,15 per persoon zijn we de droge vrouw.
Na een uurtje door een erg nat Spanje rijden komen we in Chinchilla aan. Vanaf de bus naar het hotel gelopen en tot de conclusie gekomen dat de regencape van Jet niet meer voldoet, balen.
Kamertje geboekt, naar keuze bad op de gang of bij de kamer.
Wel moet er nog gepoetst worden. Wij hebben tijd om als rechtgeaarde Nederlanders naar het interview van onze koning te kijken, erg mooi en ontroerend.
Het poetsmevrouwtje komt ons vertellen dat alles klaar is en we gaan naar boven. Een oud aftands kamertje en badkamer met wel een ligbad en gloeiend heet water. Op mijn vraag of Jan hier zou blijven slapen.....nee hij zou meteen rechts omkeer gemaakt hebben. Wij hebben wel meer meegemaakt op verschillende slaapplekken.
Lekker badje genomen en door onze busreis hebben we nog een probleempje getackeld.
Ipv zaterdag komen we nu vrijdag in Albacete aan. Jet reserveert meteen via booking.com een hotel in het centrum van de stad. Als het morgen zou regenen hoeven we in ieder geval maar 15 km nat te worden.
Aankleden en naar beneden om een toertje door de stad te maken, ik met plastic cape en Jet leent een paraplu van de hotelier.
Eerlijk is eerlijk, ondanks het trieste onspaanse weer, genieten we van het gezellige stadje.
Op een heuvel gebouwd, met een kasteel en grotwoningen erg de moeite waard. Op het plein komen we de eerste pelgrims tegen, 2 Duitse vrouwen, die de Camino de Levante lopen. Ook zij maken gebruik van de bus omdat ze blaren hebben gelopen.
Na een Buen Camino, zoeken we een restaurantje op en eten weer lekker alhoewel iets minder op onze Camino sterren. Na het eten een heerlijke digestieve wandeling naar het kasteel. Het is droog en wordt ook weer wat warmer. Prachtige vergezichten en een schitterende slotgracht om het kasteel .
Voor morgen alvast de Camino opgezocht. Hier iets moeilijker omdat de Camino del Sureste en Levante elkaar hier kruisen. We moeten wel allebei naar Albacete maar blijkbaar via een ander route. Voor het hotel ontmoeten we de volgende 2 pelgrims, een Belgisch koppel. Na een babbeltje nemen we afscheid. We vinden onze weg naar buiten de stad en zijn er weer helemaal klaar voor om morgen te gaan wandelen. Een dag rust is lekker, maar ook vreemd.....we voelen toch graag de rugzak en voeten.
Vanavond nog lekker wat lezen en dan morgen weer heerlijk onderweg en hopelijk droog.

• 27 April 2017 - 19:48

Jeanny Va Kirchroa:

Hoiiiii...bin ich werm...!
    Prachtig om elke dag jullie wandeling te volgen...
    En vandaag ter ere van

• 27 April 2017 - 19:57

Vervolg:

KONINGSDAG..en t slechte weer...een niet wandel-dag...ff lekker voor de voetjes.
    Morgen dan maar weer "Fris en Fruitig" op stap...succes..
    De Jrus..

• 28 April 2017 - 08:44

Monique:

En is het ondertussen droog geworden?

• 28 April 2017 - 21:01

Truus Van Gog:

Dag meiskes, ik ben heel benieuwd na jullie tocht van vandaag en wordt er nog een nieuwe cape in Albacete gescoord?
    Groetjes Truus