26 april, 4e W.D Yecla- Montealegre del Castillo - Reisverslag uit Calpe, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu 26 april, 4e W.D Yecla- Montealegre del Castillo - Reisverslag uit Calpe, Spanje van Mariette en Leanne Janssen // Heijmans - WaarBenJij.nu

26 april, 4e W.D Yecla- Montealegre del Castillo

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette en Leanne

26 April 2017 | Spanje, Calpe

26 April, 4e Wandeldag Yecla-Montealegre del Castillo 31km

Heerlijk geslapen alhoewel Leanne wat moeilijk in slaap kwam daar haar spieren nog aan de wandel waren. Om 6.30 opgestaan en het ochtendritueel begon. Daar de was door de hele kamer gespannen was, ben ik deze maar eens van onze super elastieke lijn gaan halen en gelukkig was alles droog. Toen we in de cafetaria van het hotel kwamen, zaten er al een hoop mensen aan de koffie, maar bij mijn vraag of we ontbijt konden krijgen antwoordde de camarero met: Cafe con leche y una magdalena. Naar mijn mening heeft deze man nog nooit gewandeld want 31 km op koffie en een stukje cake, gaat het niet worden.Na 10 minuten zagen we de bakker binnenkomen en werd het prima. Nog een fles water + een droog broodje gekocht en zo konden we er weer tegen. Het was een prachtige Wandeldag van 19 graden en zon en we meanderde door prachtige veldboeketten, amandelplantages, olijfgaarden en wijngaarden.
De konijntjes huppelden ons voorbij en de koekoek vergezelde ons. Geen auto te bekennen alleen de bergen aan beide zijden van ons.
2 x een kleine pauze ingelast en de inwendige mens versterkt.Volgens mij was bij de laatste 6 km de gele verf (voor de pijlen) op en hebben we waarschijnlijk 3 km te ver gelopen.
Gelukkig hebben we behalve onze Engelse beschrijving ook een Sygic wandelapp die we alleen in noodsituatie gebruiken, want we zijn per slot van rekening PELGRIMS.
Om 14.10 kwamen we bij het gemeentehuis aan en konden we ons inschrijven voor de Albergue.
Kosten 0. Toen Leanne en ik ons gingen oprekken en op de hurken gingen zitten, raakte de gemeenteambtenaar een beetje in paniek en vroeg direct of we misschien snelle suikers wilde hebben. Hij dacht waarschijnlijk: om 14.30 gaat het hier sluiten, wil ik eten en dan liggen er dadelijk 2 60 plussers op de grond.
Hij belde en vervolgens kwam de gemeenteonderhoudsman , hij zei dat hij maar 1 plaats in de auto had en voordat Leanne het wist zat ze in de achterbak achter de tralies.!!!
Binnen 5 minuten bracht hij ons in zijn bestelbus naar de Albergue. Prima onderkomen, douchen, wassen, lijnen spannen en ........... Eten.
Helaas waren 3 restaurants in het dorp dicht, maar uiteindelijk toch nog een gevonden en heerlijk gegeten: paella, salade, hoofdgerecht, dessert, fles witte wijn, fles water, 2 x koffie voor Euro 19
Prima WIFI, dus dat betekende dagboekverhaaltje schrijven en foto's plaatsen.

• 26 April 2017 - 22:34

Jeanny Va Kirchroa:

HOIIIII Vrouluu...!
    Heel veel wandel plezier...en vooral genieten, van t zonnetje en de mooie natuur...
    En speciaal voor Leanne..... "Pijn is Fijn" en niet zeuren over spierpijn. ...YES WE CAN..!...hihi
    Buenas Noches Damas...!

• 27 April 2017 - 08:40

Janine:

hoi,meiden we bellen natuurlijk altijd maar wat is het leuk om jullie reisverslagen te lezen.

gr dikke kus Dennins en Janine

• 28 April 2017 - 09:50

Truus Van Gog:

Lieve Mariëtte en Leanne, wat een leuke avonturenen een prachtige foto's. Ik klus in een regenachtig Maastricht in het Appartement.
    Dag Truus